A 63 éves repülésoktató vádlott 2015. október 18-án este éjszakai repülési feladatot hajtott végre egy kétüléses sportrepülőgéppel a jakabszállási repülőtéren egy férfi növendékkel együtt. A kiképzés során iskolaköröket végeztek, ami azt jelenti, hogy a leszállópálya fölé repülve a géppel érintették a talajt, majd egyből felemelkedve folytatták a repülést (úgynevezett „touch and go" repülés).
Az egyik földhöz közelítés során a vádlott úgy ítélte meg, hogy a gép túl magasan van, ezért úgy döntött, hogy a talaj érintése nélkül áthúznak a kifutó felett. A kifutópálya szegélyfényeit elhagyva azonban az éjszakai látási viszonyok miatt nem látták folyamatosan a földfelszínt. Ennek ellenére nem tértek át műszeres repülésre és nem ellenőrizték a sebesség- és a magasságmérőt sem.
Mindezek miatt azt sem vették észre, hogy a gép - az általuk vélt emelkedés helyett - intenzíven süllyedni kezdett, így a kifutópálya után 50 méterrel a földhöz csapódtak. A balesetben személyi sérülés nem történt, de a repülőt vezető vádlott az általa szállított növendék életét, testi épségét gondatlanságból közvetlen veszélynek tette ki.
A vádlott szabadlábon várja a tárgyalást, őt az ügyész légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolja. Bűnössége kérdésében a Kecskeméti Járásbíróság fog dönteni.