Hogyan történt Lázár János balesete? |
2012-10-24 15:16:57 |
Kivédhetetlen volt Lázár János sofőrje számára az a baleset, amelyben egy 36 esztendős szentesi nő, K. Tímea életét vesztette. A tragédiát követően egyébként nem csak Lázár János sofőrjét, hanem magát Lázár Jánost is megszondáztatták a rendőrök: információink szerint ennek oka a későbbi esetleges viták és gyanúsítgatások elkerülése volt. Egyikük sem volt ittas. MTI Fotó: Noszlopy N. Miklós
Egy minisztériumi alkalmazott vezette azt a mikrobuszt, amelyben Lázár János államtitkár utazott, és amely balesetet szenvedett szerda (október 24-én) reggel az M5-ös autópályán. Az ügyben a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság folytatja az eljárást.
A Lázár Jánost Hódmezővásárhelyről szállító mikrobusz és egy személyautó az autópályán, Kiskunfélegyháza közelében, a Budapest felé vezető oldalon, a 107-108 kilométerszelvény között karambolozott. A baleset következtében a személyautóban utazó nő meghalt, Lázár János és a mikrobusz vezetője könnyebben megsérültek. A kecskeméti kórházba vitték őket, ahonnan nem sokkal később távoztak.
A rendőrségi szemle reggel 7 órától tartott 11 óráig. (Az autópálya Kiskunfélegyháza-Kecskemét szakasza 7:40-től 12 óráig volt lezárva). Eközben szinte négyzetcentiméterenként átvizsgálták a rendőrök mintegy 100-150 méter hosszan az M5-ös autópálya aszfaltfelületét, és a mellette lévő szalagkorlátot. A helyszínelés egy részénél a Bács-Kiskun Megyei Ügyészség egyik munkatársa is rész vett, azonban a jelenleg rendelkezésre álló adatok nem alapozzák meg az ügyészségi nyomozás hatáskörét, így a megyei rendőrség – konkrétan egy szakértő bevonásával a Kiskunfélegyházi Rendőrkapitányság - folytatja az eljárást.
A baleset lefolyása a Kecskeméti Hírhatár helyszínen lévő munkatársa szerint a következő volt. Egy Ford Fiesta típusú személyautó haladt Kiskunfélegyháza irányából a belső sávban Kecskemét felé. A 108-as kilométerszelvénynél a kocsi balra tért, és egészen közel került – de nem súrlódott - a szalagkorláthoz. Eközben a kereke lement az aszfaltburkolat és a szalagkorlát között a homokos talajra. Az autót vezető asszony megijedt és jobbra kapta a kormányt. (Feltételezések szerint a nő vagy elaludt, vagy a ködben – ennek sűrűségéről ellentmondásosak az információk – közelítette meg a korlátot).
A hírtelen manővertől a Ford a külső sávba került. Itt ismét megijedhetett az asszony: vagy azért, mert egy jármű közlekedett ott, vagy attól tarthatott, hogy az árokba rohan. Ezért még az előbbinél is durvább módon, balra rántotta a kormányt… És egyenesen a szalagkorlátnak rohant. Onnan keresztbe fordulva visszacsapódott, és sodródott ismét a külső sávba. Oly módon, hogy a vezető nem a Kecskemét, hanem a Kiskunfélegyháza felé eső oldalon volt. Ekkor rohant bele a Ford bal oldalába a külső sávban érkező kisbusz, ami Lázár Jánost szállította. A rendőrség közleménye szerint a közlekedési szabályoknak megfelelően haladó VW Multivan kisbusz vezetője már nem tudta elkerülni az ütközést.
A rendőrségi helyszínelés során a rendőrök meglehetősen – mondjuk így – „idegesek” voltak. A feszültségoldás kézenfekvő alanyai pedig az újságírók lettek. Így eleinte komoly fenyegetések hangzottak el a más balesethez képest szokatlanul nagy számban jelenlévő rendőrök irányából az újságírók felé, hogy mi történik velük, ha nem mennek azonnal a bójákon kívülre, a balesettől mintegy 120-150 méternyire. (A Kecskeméti Hírhatár fotósával kapcsolatban még egy megbilincselést is kilátásba helyezett az egyik rendőri vezető). Majd a távolban kellett maradniuk az újságíróknak 11:10-ig, amikor befejeződött a helyszínelés és lehetőséget kapott a média a sérült járművek lefényképezésére. KÉPGALÉRIA ITT <
Utoljára frissítve: 2012-10-24 18:12:31 |