![]() |
|
|
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
1.Tudd, ki a célközönséged!
Az egyik leggyakoribb hiba, amit a kezdő vállalkozók elkövetnek, hogy mindenkihez akarnak szólni, azt gondolják, az ő termékük, szolgáltatásuk bárki számára hasznos. Pedig ez nincs így!
Érdemes jól behatárolni, kik azok az emberek, akik a vásárlóinkká válhatnak, ők lesznek a célközönségünk. Például: harmincas nők, akik gyakran sportolnak vagy vezető beosztású férfiak.
Minél jobban leszűkíted a kört, annál nagyobb esélyed van a vevőszerzésre!
2.Legyen küldetésed, és ezt kommunikáld is!
Mindig legyen megfogalmazva a márkád célja, azaz legyen egy missziód! Mi célból született meg? Kiknek és hogyan akarsz segíteni vele? Milyen értékeket ad át a márkád, hogyan javítja meg az emberek életét?
Válaszolj ezekre a kérdésekre és írd is le! Ezt követően tedd elérhetővé küldetésed a honlapodon, de más módon is kommunikálhatod a célközönségednek.
Nagyon jó ötlet például, ha eseményeket, rendezvényeket szervezel a márkád köré. Az emberek szeretnek találkozni egymással és érdekes dolgokkal megismerkedni. Egy online elvégezhető rendezvényszervező tanfolyam kiváló alapokat nyújthat, a MOE Rendezvényakadémia folyamatosan indít ilyen képzéseket! Tapasztalt szakemberek oktatnak itt, akiktől nagyszerű tippeket is kaphatsz márkád népszerűsítéséhez.
3.Figyeld versenytársaidat!
Sokszor nem elég jónak lenni, a legjobbnak kell lenned! Ehhez pedig a versenytársak folyamatos figyelése elengedhetetlen. Nézd meg, ők milyen csatornákon kommunikálnak a vásárlóikkal, milyen újdonságokkal rukkolnak elő, vagy éppen mit csinálnak rosszul!
Vegyél figyelembe mindent, amikor márkanevet választasz: fejezze ki küldetésed, de különüljön is el a konkurenciájétól! Egy jól megjegyezhető, könnyen kimondható márkanévre lesz szükséged, amelyikről nem a versenytársaid jutnak eszébe célközönségednek!
4.Légy tisztában márkád előnyeivel!
Mielőtt elkezdenéd reklámozni a termékedet vagy a szolgáltatásodat, gondolkozz el, milyen előnyeit tudod felsorolni a márkádnak! Mitől jobb ez, mint a többi? Miben lesz az emberek segítségére?
Minden apróság fontos lehet, jegyezd fel a gondolataidat bátran! Később ezekből a mondatokból egy ütős címsor vagy egy hangzatos szlogen is létrejöhet!
5.Alkosd meg a tökéletes logót!
A logó, a honlap színe, a betűtípusok formája is mind-mind a marketingkommunikáció eszköze. A márkaépítés során ezekre is nagy figyelmet kell fordítani, hiszen ezek valójában a cégedet jelképezik.
Érdemes szakemberrel megterveztetni a logót, felkérni egy ügynökséget a kivitelezésre. Gondolj arra, hogy ezt később mindenhol használnod kell: a közösségi médiában éppúgy, mint a weboldaladon vagy a levélpapírokon, csomagoláson. Legyél te a legjobb itt is!
|
|
|
|