KECSKEMÉTI HÍRHATÁR - Gyorsabban Kecskemétről a Balatonra - Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út tervezése

KECSKEMÉTI HÍRHATÁR
   
 2020.10.01.
 Csütörtök
Ma Malvin napja van.
Holnap Petra napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 10. 13. 04:57     


Gyorsabban Kecskemétről a Balatonra - Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út tervezése
Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése, az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre.

Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése, az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre.

A témában tartott csütörtöki sárbogárdi sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a 2x2 sávos út előkészítő szakasza 2022-ig tart. Addigra olyan tervdokumentáció áll majd rendelkezésre, amely alapján 2023-ban megindulhat a nagyberuházás - tette hozzá.

 

Az államtitkár az M8-as megépítését az egész ország számára kiemelt fejlesztésnek nevezte. A három meglévő autópálya (M7, M6, M5) haránt irányú összekötésével és a most épülő - Kecskemét és Békéscsaba közötti - M44-es úthoz való csatlakozásával létrejön egy kelet-nyugat irányú közlekedési útvonal - emelte ki.


Az MTI kérdésére közölte, hogy a M7-es autópálya és Kecskemét közötti út mintegy 110-120 kilométeres hosszú lesz.


Homolya Róbert szerint a fejlesztés a Balaton megközelíthetőségét könnyebbé teszi az ország délkeleti részén élőknek, továbbá tehermentesítheti a Budapest környéki M0-s forgalmát. Megjegyezte, hogy a kormányzati döntés értelmében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az előkészítő munkálatokra hamarosan kiírja a közbeszerzést.

 

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy 2500 milliárd forintból 900 kilométernyi új gyorsforgalmi út épül Magyarországon a következő időszakban, az év végéig a fejlesztések 80-90 százalékát megkezdik. Az úthálózati fejlesztések 2022-ig megvalósulnak, így valamennyi megyeszékhely elérhetővé válik gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya az országhatárig ér majd.

 

Homolya Róbert beszélt arról is, hogy a kormány a 2022 utáni útfejlesztéseknél már a gyűrű- és haránt irányú útfejlesztéseket, a nagy ipari teljesítménnyel vagy nagy idegenforgalmi potenciállal rendelkező városok gyorsforgalmi összekötését helyezi előtérbe. Ennek értelmében az M8-as út mellett megépülhet a Szeged-Debrecen közötti út, vagy elkészülhet az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti háromsávosítása.

 

Varga Gábor, Sárbogárd fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy az M8-as út megépítése 1994 óta folyamatos választási kampánytéma, de a politika mindig adós maradt még az előkészítéssel is.

 

Rámutatott, hogy az M7-es autópálya gazdasági szempontból is kettéosztja Fejér megyét, egy fejlettebb északi és egy fejletlenebb déli térségre. Szerinte az M8-as orvosolhatja a déli térség problémáit, amelyet a munkahelyek hiánya idéz elő.

 

Dorkota Lajos, a Fidesz dunaújvárosi választókerületi elnöke, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal vezetője kiemelte, hogy a kereskedelem és az ipar azokat a területeket részesíti előnyben, amelyek gyorsan és olcsón megközelíthetők. Megjegyezte, hogy Sárbogárd térsége ettől szenved hosszú évek óta, de a fejlesztés révén munkahelyek jöhetnek létre a városban.

 

Emlékeztetett arra, hogy a közeljövőben a Modern városok program keretében négymilliárd forintból négy számjegyű utak újulnak meg, így a Dunaújváros-Sárbogárd közötti és a Paks irányába tartó is.

 

Galambos Dénes, Dunaújváros fideszes parlamenti képviselője szerint az M8-as megépülésével ismét fókuszba kerülhet a dunai vízi szállítási útvonal. Másik fontos szempontnak nevezte, hogy a beruházással Dunaújváros valódi logisztikai csomóponttá válhat.

(MTI)


További hírek

  Kunhalmi: ne a nyilvánosság előtt taglalják a listát
2020. 09. 29. 11:09 hirhatar.hu
  Bajnai Gordon, Jeszenszky Géza, Oszkó Péter is cáfolja Fekete-Győr bejelentését
2020. 09. 29. 11:09 hirhatar.hu
  Októberre várják a halálozások felfutását a minisztérium elemzői
2020. 09. 29. 11:09 hirhatar.hu
  Bajnai Gordon visszatér: Momentum-tanácsadó lesz az egykori miniszterelnök
2020. 09. 26. 16:33 hirhatar.hu
  Volt pornós lehet az utánpótlás-bizottság elnöke a Magyar Tenisz Szövetségben
2020. 09. 26. 16:33 hirhatar.hu
  Átadták a 30 milliárdos lakiteleki népnemzeti élményközpontot
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  Kiderült, hányszor utazott rendőrségi helikopterrel Szijjártó idén
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  "Az államtitkár, mint a tahóság csimborasszója"
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  Lemondott egy fideszes polgármester Fejér megyében
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  Hogy a csudába ne félnék...?
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport