KECSKEMÉTI HÍRHATÁR - Gyorsabban Kecskemétről a Balatonra - Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út tervezése

KECSKEMÉTI HÍRHATÁR
   
 2020.03.29.
 Vasárnap
Ma Gedeon napja van.
Holnap Auguszta napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 10. 13. 04:57     


Gyorsabban Kecskemétről a Balatonra - Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út tervezése
Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése, az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre.

Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése, az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre.

A témában tartott csütörtöki sárbogárdi sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a 2x2 sávos út előkészítő szakasza 2022-ig tart. Addigra olyan tervdokumentáció áll majd rendelkezésre, amely alapján 2023-ban megindulhat a nagyberuházás - tette hozzá.

 

Az államtitkár az M8-as megépítését az egész ország számára kiemelt fejlesztésnek nevezte. A három meglévő autópálya (M7, M6, M5) haránt irányú összekötésével és a most épülő - Kecskemét és Békéscsaba közötti - M44-es úthoz való csatlakozásával létrejön egy kelet-nyugat irányú közlekedési útvonal - emelte ki.


Az MTI kérdésére közölte, hogy a M7-es autópálya és Kecskemét közötti út mintegy 110-120 kilométeres hosszú lesz.


Homolya Róbert szerint a fejlesztés a Balaton megközelíthetőségét könnyebbé teszi az ország délkeleti részén élőknek, továbbá tehermentesítheti a Budapest környéki M0-s forgalmát. Megjegyezte, hogy a kormányzati döntés értelmében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az előkészítő munkálatokra hamarosan kiírja a közbeszerzést.

 

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy 2500 milliárd forintból 900 kilométernyi új gyorsforgalmi út épül Magyarországon a következő időszakban, az év végéig a fejlesztések 80-90 százalékát megkezdik. Az úthálózati fejlesztések 2022-ig megvalósulnak, így valamennyi megyeszékhely elérhetővé válik gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya az országhatárig ér majd.

 

Homolya Róbert beszélt arról is, hogy a kormány a 2022 utáni útfejlesztéseknél már a gyűrű- és haránt irányú útfejlesztéseket, a nagy ipari teljesítménnyel vagy nagy idegenforgalmi potenciállal rendelkező városok gyorsforgalmi összekötését helyezi előtérbe. Ennek értelmében az M8-as út mellett megépülhet a Szeged-Debrecen közötti út, vagy elkészülhet az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti háromsávosítása.

 

Varga Gábor, Sárbogárd fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy az M8-as út megépítése 1994 óta folyamatos választási kampánytéma, de a politika mindig adós maradt még az előkészítéssel is.

 

Rámutatott, hogy az M7-es autópálya gazdasági szempontból is kettéosztja Fejér megyét, egy fejlettebb északi és egy fejletlenebb déli térségre. Szerinte az M8-as orvosolhatja a déli térség problémáit, amelyet a munkahelyek hiánya idéz elő.

 

Dorkota Lajos, a Fidesz dunaújvárosi választókerületi elnöke, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal vezetője kiemelte, hogy a kereskedelem és az ipar azokat a területeket részesíti előnyben, amelyek gyorsan és olcsón megközelíthetők. Megjegyezte, hogy Sárbogárd térsége ettől szenved hosszú évek óta, de a fejlesztés révén munkahelyek jöhetnek létre a városban.

 

Emlékeztetett arra, hogy a közeljövőben a Modern városok program keretében négymilliárd forintból négy számjegyű utak újulnak meg, így a Dunaújváros-Sárbogárd közötti és a Paks irányába tartó is.

 

Galambos Dénes, Dunaújváros fideszes parlamenti képviselője szerint az M8-as megépülésével ismét fókuszba kerülhet a dunai vízi szállítási útvonal. Másik fontos szempontnak nevezte, hogy a beruházással Dunaújváros valódi logisztikai csomóponttá válhat.

(MTI)


További hírek

  Máris megbukott a fővárosi önkormányzat ingyenes napilapja – azonnali hatállyal távozott a főszerkesztő
2020. 03. 25. 19:39 hirhatar.hu
  Akinek nincs okostelefonja, az ne utazzon a Volánbusz járatain
2020. 03. 25. 19:39 hirhatar.hu
  Nem szavaz Orbán diktatúrájára az ellenzék – közös nyilatkozatot írtak alá
2020. 03. 24. 17:49 hirhatar.hu
  Öngyilkossági szándékáról posztolt szombaton a népszerű, de magára maradt újságíró
2020. 03. 23. 17:07 hirhatar.hu
  Nemmel szavazott az ellenzék, ma megbukott Orbánék koronavírus-törvénye
2020. 03. 23. 16:52 hirhatar.hu
  A kijárási tilalomig a jelen állapot szerint működik a fővárosi tömegközlekedés
2020. 03. 21. 12:04 hirhatar.hu
  Karácsony cáfolja Orbán nyilatkozatát
2020. 03. 20. 20:03 hirhatar.hu
  Gulyás szerint az ellenzék egy része a vírusnak szurkol
2020. 03. 19. 18:37 hirhatar.hu
  Katonai irányítás alá kerül péntektől 140 magyar cég, az utcákon bevezetik a járőrözést
2020. 03. 19. 10:05 hirhatar.hu
  Karácsony Gergely levelet írt Orbánnak a főváros vészintézkedési tervéről
2020. 03. 15. 20:10 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport