|
|
|
Tweet |
|
|
|
Bizonyos munkakörök esetében elvárás a kiváló kommunikációs képesség. Ilyen például a vendéglátás is. A vendégekkel való kedves, előzékeny kommunikáció elengedhetetlen a pozitív vendégélmény eléréséhez. Ez nem csak a munkavállalónak, vagyis a pincéreknek előnyös, hanem a vendéglátóhelynek is. Aki épp munkahelyváltás előtt áll és szívesen dolgozik együtt emberekkel, annak célszerű körülnézni a hirdetések közt: állás Ózd vendéglátás szektorában is bőven található, elég az ÓzdÁllás oldalát felkeresni.
Hiába a finom étel, ha a pincér nem udvarias
A vendégek számára nem csak a finom, ínycsiklandó étel a fontos, hanem az is, hogy a kiszolgálás magas szinten valósuljon meg. Ennek pedig a legfőbb kulcsa a kommunikáció. A legtöbb embernek volt már része olyan kiszolgálásban, mely bőven hagyott kívánnivalót maga után.
Aki szeretne pincérként elhelyezkedni, annak érdemes úgy kiszolgálni a vendéget, hogy az étel elfogyasztása után, a távozás pillanatában ne legyen ok panaszra. A szakemberek, illetve a régóta pályán lévő vén rókák azt javasolják, hogy a magánéleti és egyéb problémákat a munkavállaló hagyja a küszöbön.
A vendéglátózás egy olyan szakma, melynek során fel kell venni a pókerarcot, és úgy kell kiszolgálni a vendéget, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Többek közt a borravaló is múlhat a pincér modorán.
A főnök szempontjából sem mindegy
Minden tulajdonos azt szeretné, hogy jól menjen a bolt. Viszont, ha egy vendéglátóhelyről elhíresül, hogy a pincér udvariatlanok, és a kiszolgálás minősége erősen vitatható, akkor az a bevételre is komoly hatással lesz idővel.
A cél az lenne, hogy a hely híres legyen, ne pedig hírhedt. Habár régóta hallani, hogy emberhiány van a vendéglátó szektorban, azonban ha a tulaj úgy véli, hogy valamelyik pincér viselkedése ront az üzleten, akkor nem lesz rest búcsút inteni neki.
Hasznos képességek és készségek pincérek esetében
A kedvesség, egy szolid mosoly olyan képesség, melyre mindenki képes. A figyelmes hallgatás, gyors reagálás sokat javít a vendégélményen. A humor és a mosoly még a nehéz helyzetekben is nagyon sokat segíthet, akár egy nehezebb modorú vendég esetében is. A pozitív kisugárzás rendkívül fontos.
Emellett nem árt a gyorsaság és a jó memória sem. Aki utóbbiban nem jeleskedik, annak sem kell elkeserednie, hiszen a jegyzetfüzet vagy mobil segítségével fel lehet jegyezni a rendelést, így a vendég pontosan azt kapja, amit szeretne.
Ezenkívül az erőnlét is jól jön, ha egyszerre több tálat kell cipelni. Ráadásul egész nap talpon kell lenni. Az erőnlét és egészség sokat segíthet, hogy a pincér a hosszú műszakokat is jól bírja. |
|
|
|