POS terminálok: mikor éri meg bérelni vagy vásárolni? |
2024-12-29 10:02:32 |
Talán a POS terminál beszerzése is visszavezethető egy ilyen számszaki összevetésre, ehhez viszont minden szempontra gondolnunk kell. De mi van azokkal a tényezőkkel, amelyek nem olyan könnyen számszerűsíthetőek?
Mindenképpen érdemes a döntési szempontokat, adatokat sorra venni és a végső döntést az egyéni igények, lehetőségek ismeretében meghozni.
A POS bérlés esetén havonta tervezhető fix költség a bérleti díj. Ennek a megoldásnak az egyik nagy előnye az, hogy mivel a szolgáltató felelőssége a készülék hibátlan működése, ezért a POS terminál bérleti díja az esetleges szerviz költségeket is tartalmazza, a javítás a szolgáltató dolga és költsége. Ez egy jelentős érv a POS terminál bérlés mellett.
POS terminál bérlés előnyei
A POS terminál bérlése gyakran lehet jó alternatívája a vásárlásnak, főleg új vállalkozás beindításakor. A legtöbb induló vállalkozás nem rendelkezik elegendő tőkével és minden fillér, amit a tevékenységre tudnak fordítani az komoly hasznot hoz (készletet, likviditást finanszírozhat).
A másik olyan tipikus helyzet, amikor a bérlés tűnik a jobb megoldásnak, amikor egy vállalkozásnak szezonális a tevékenysége. Ilyenkor nem érdemes megvásárolni a POS terminált, mivel csak bizonyos időszakra van szükség arra. Ilyen esetben komolyabb mértékben is csökkenthetőek a kiadások.
Amennyiben a vállalkozás bejön és a tevékenység gyors növekedést mutat, akkor a bérleti szerződés rugalmasságának köszönhetően a POS terminál gyors cseréje vagy bővítése szintén előnyösebb helyzet a vásárláshoz képest.
Amíg a vásárlással egy saját tulajdonú készülékhez jutunk, addig a bérlés keretében egy alacsonyabb pénzkiadási tétel jelentkezik – igaz az havonta. A vásárolt eszközre értékcsökkenést lehet elszámolni, ami csökkenti a befizetendő adót és lehetőséget teremt a további eszközbeszerzésekhez szükséges pénz folyamatos felhalmozására. Ezzel csak az a baj, hogy ez tőkeigényes és lassú folyamat, a bérlés esetén folyamatos, de tervezhető és alacsonyabb kiadása lesz a vállalkozásnak.
Azt már tudjuk, hogy a bérlés során a készülék javítása azonnal megtörténik, az a szerződött szolgáltató dolga. További előny ráadásul, hogy amikor meg kell újítani a berendezést, akkor az is egyszerűen és gyorsan zajlik szintén a szolgáltató révén. Ezzel aztán a szoftverfrissítések sem maradnak el, így mindig egy korszerű, biztonsággal működtethető fizetési rendszere lesz a vállalkozásnak.
Természetesen ahány szolgáltató és szerződés, annyi eltérő paraméter lehetséges a megállapodásban. Szóba jöhet például forgalmi elvárás vagy hűségidő kikötése a berendezést és a szolgáltatást nyújtó partner részéről, de érdemes több cég ajánlatát is megvizsgálni – különösen kedvezőek a bankfüggetlen szolgáltatók ajánlatai.
Többnyire a beüzemelésért csak egy alkalommal kell fizetni és ez a költség mind a vásárlás, mind a bérlés esetén felmerül, persze a mértékével jó tisztában lenni.
Komoly előnye tehát a bérlésnek a rugalmasság Azt látjuk, hogy a technológia gyorsan fejlődik, a bérleti időszak alatt pedig megoldható, hogy naprakész, modern terminált használjon a vállalkozás anélkül, hogy folyamatosan jelentős összegeket kellene költeni a legújabb modellek megvásárlására.
Bankfüggetlen POS terminál előnye
Ez egy újabb opció, amelynek választásával nem kell a vállalkozásnak egy adott bankhoz kötődnie (számlavezetés és egyéb szolgáltatások terén), és ugyan úgy minden bankkártyát (hitel és betéti kártyát, sőt a SZÉP kártyát is) egyaránt kezelni tudja a bérelt vagy vásárolt fizetési rendszer.
Néhány bank azt is megszabja, hogy mekkora minimum forgalommal kell rendelkezni, különben nem kötnek szerződést vagy csak nagyon előnytelen feltételek mellett. Pedig egy kisebb vállalkozás csak folyamatosan fejlődik és a fizetési terminál használata, bővítése ideális esetben szuperül lekövetheti ezt a növekedést.
Tehát vannak bankfüggetlen POS terminált és kapcsolódó szolgáltatásokat biztosító partnerek, érdemes tőlük is ajánlatot kérni, hiszen a bankfüggetlen POS terminál is képes kezelni az összes bankkártya típust (MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, stb.) és ugyanúgy használható ott is a SZÉP kártya és az Egészségpénztári kártya.
Érdemes a döntés során azokra a terminál kiválasztási szempontokra fókuszálnia, amelyek Önnek és a vállalkozásának a legfontosabbak, javítják továbbá az ügyfélélményt, ami egyre fontosabb szempont lesz a pénzügyi szolgáltatások terén. |