Szeptember végéig minden helyszínen beüzemeli az eszközöket a kivitelező T-Systems Kft. és elindul a próbaüzem, ami mintegy 2-4 hétig fog tartani. Ez a fejlesztés a „Kecskemét Város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása-zéró emissziós zóna megteremése soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével" című projekt része, amely hazai és uniós támogatásból valósul meg.
A jelenleg Kecskeméten megvalósuló „Komplex Forgalomirányítási és Utastájékoztatási rendszer" feladata a közösségi közlekedésben résztvevő járművek operatív irányítása, valamint a valós idejű adatok alapján, az utazóközönség tájékoztatása (esetleges késések-sietések jelzése, érkezés-indulás pontos szemléltetése).
A rendszer úgy működik, hogy a kecskeméti autóbuszokon elhelyezésre került egy fedélzeti eszköz, amely a diszpécser és a járművezető közti kommunikáció támogatásán túl, online GPS adatokat szolgáltat a központnak. Ezek alapján a diszpécserek nyomon tudják követni az egyes járműveket, és szükség esetén beavatkozást tudnak eszközölni (például mentesítő jármű küldése, vagy járat áthelyezése). A beérkező adatok alapján pedig a megállóhelyi kijelzők is valós adatokat tudnak közölni az utasokkal.
Októbertől tehát a jelenlegi statikus menetrendi tájékoztatáshoz képest a megállókban lévő elektronikus kijelzőkön értesülhetnek majd az utasok az érkezések, indulások pontos idejéről és az esetleges késésekről. Általánosságban 30 másodpercenként vagy percenként frissülnek majd a megállóhelyi kijelzők adatai.
Megkezdődött az intelligens utastájékoztató eszközök kihelyezése Kecskeméten |
2015-09-11 08:54:01 |
Az alépítmények kialakítása után megkezdődött az intelligens utastájékoztató eszközök kihelyezése 77 kecskeméti buszmegállóban.
Utoljára frissítve: 2015-09-11 08:54:22 |