. Ma Márk napja van.
Kecskemét volt a Coop Rally első állomása
2015-09-11 20:39:58
Kecskemét volt a Coop Rally első állomása

Kecskemét volt a Coop Rally első állomása

Tizedik alkalommal indult útjára csütörtökön a Coop Rally, melynek kifejezett célja a minőségi magyar élelmiszerek és gyártóik ismertségének növelése. A reggel Albertirsáról indult mezőny elsőként érintette Kecskemétet, ahol sajtótájékoztatót szerveztek a Fornetti kecskeméti központjában. A sajtótájékoztatón jelen volt Szemereyné Pataky Klaudia, Kecskemét polgármester asszonya is, aki a város nevében köszöntötte az autóverseny résztvevőit.

 

 

A jubileumi Coop Rally Kelet-Magyarország meghatározó gyártóihoz látogat el közel nyolcvan résztvevő csapattal. A háromnapos útvonal: Albertirsa-Kecskemét-Szolnok-Hajdúszoboszló-Hajdúdorog-Szerencs-Böcs-Harsány-Ostoros-Eger. A résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 000 milliárd Ft-ot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 000 munkavállalót képviselnek. A csütörtökön Albertirsáról indult mezőny délelőtt ért Kecskemétre, ahol a Fornettinél volt az első állomás.

A versenyzők érkezésével egy időben tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a kormány elkötelezett abban, hogy minél több magyar család asztalára kerüljön kiváló minőségű, biztonságos magyar élelmiszer. A Földművelésügyi Minisztérium (FM) ezért is támogatja a Coop rally-t, amelynek célja a minőségi magyar élelmiszerek és gyártóik ismertségének növelése.

 

ITT MEGTEKINTHETIK A KÉPGALÉRIÁT!

 

Fazekas Sándor szerdán, a háromnapos X. Coop Rally bevezető sajtótájékoztatóján emlékeztetett: a kormány májusban fogadta el az ország közép- és hosszú távú élelmiszeripa-fejlesztési stratégiáját, amelynek keretében 300 milliárd forint forrást biztosít az élelmiszeripar fejlesztésére. "Élelmiszer-feldolgozás nélkül ugyanis nincs magyar mezőgazdaság, mezőgazdaság nélkül pedig nincs élhető vidék" - mondta a miniszter.

Elmondta: 2014-ben a magyar élelmiszeripar termelése folyó áron 2748 milliárd forintot tett ki, 4,8 százalékkal bővült az előző évhez képest, 2010-2014 között pedig 12 százalékkal nőtt. "A növekedési pálya fenntartása nemzetgazdasági érdek" - jelentette ki.

A kormányzati célkitűzések közül hangsúlyosan szólt a magyar élelmiszerek arányának növeléséről a kereskedelmi láncok kínálatában. Ennek elérését szerinte segíti, hogy az emberek egyre tudatosabb vásárlók, és keresik a boltokban a magyar élelmiszereket.

 

A Coop rally szervezője a magyar tulajdonban lévő a Coop Csoport, amely 2-4 százalékos árbevétel-növekedést tervez az idén - közölte a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Tóth Géza elmondta, a cégcsoport árbevétele 560 milliárd forintra emelkedett 2014-ben az előző évi 550 milliárd forintról. A boltok forgalmát tekintve a Coop második helyen áll a magyarországi kiskereskedelmi hálózatok rangsorában, míg a piaci részarányt tekintve - ami 12,5 százalék - a harmadik.

Hozzátette: a Coop boltok hálózata - 3 ezer üzlet országszerte - a múlt évben kisebb árbevételt ért el az előző évi 335 milliárd forintnál. A 2014-es árbevétel 320-330 milliárd közé csökkent, a dohányáruk és a cigarettaforgalom kiesése miatt - mondta, s kifejtette, ezt ugyanis teljesen nem sikerült ellensúlyozni más termékek forgalmának növelésével.

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke az MTI-nek elmondta, hogy az általuk évek óta szervezett Coop rally révén sikerült a magyar élelmiszerekre és azok gyártóira irányítani a figyelmet. Ezt igazolja szerinte, hogy tapasztalatuk szerint a napi bevásárlásnál már előnyt élveznek a magyar élelmiszerek. A Coop üzletek polcain 80 százalékban magyar termékek találhatók - tette hozzá.

(MTI / Hírhatár)


Dinamikusan újulnak meg a Fornetti-üzletek


A rendszeres élelmiszer-vásárlók örömmel nyugtázzák, hogy mind több üzletben találkozhatnak egy új bolttípussal, a Fornetti péksarokkal. Az elmúlt egy évben az arculatában és termékkínálatában is megújult Fornetti-bolthálózaton belül ezek a bolt a boltban üzletek mutatják a legdinamikusabb változást.

A péksarkok lehetőséget teremtenek arra, hogy a megszokott Fornetti termékek mellett friss, vagyis helyben sütött, meleg pékárukkal is bővüljön az üzletek termékkínálata, versenyre kelve általuk a kis pékségek és a nagy áruházláncok hasonló kínálatával. Ráadásul a termékmegjelenítés az esztétikus, jól megvilágított polcokon magához vonzza a vásárlókat. Szép boltokban jobban szeretünk vásárolni. A péksarkok pedig valóban szépek és célszerűek.

Utoljára frissítve: 2015-09-11 20:40:53

További híreink
A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
Demokratának lenni, azt jelenti, hogy megengedjük magunknak és másoknak is azt, hogy kérdései, sőt kételyei legyenek – Perintfalvi Rita FB-jegyzete.
2024-04-21 10:22:49, Hírek, Fókuszban Bővebben
Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
A Magyarországi Református Egyház tíz tagja feljelenti Balog Zoltán püspököt a zsinati bíróságon – tudta meg az RTL Híradó Vargha Anikó egykori kántortól.
2024-04-18 17:49:43, Hírek, Fókuszban Bővebben
Az üzleti infrastruktúra-fejlesztés alapja, a rendszerintegráció
Míg az elmúlt időszakban csupán drága, hosszadalmas middleware-ek általi fejlesztésekkel lehetett megoldani az integrációt, addig napjainkban elérhető egy biztonságosabb,...
2024-04-09 19:05:49, Hírek, Fókuszban Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Magyar Péter bejelentése csalódás. Remény helyett további reménytelenséget, válaszok helyett további kérdéseke...
Bővebben >>