. Ma György napja van.
Kecskemét: retro busszal a jövőbe
2014-09-28 09:54:34
Kecskemét: retro busszal a jövőbe

Kecskemét: retro busszal a jövőbe

Különleges utazáson vettek részt néhányan szombaton Kecskeméten. Retro busszal utaztak a jövőbe, és így ismerték meg Kecskemét tágabb belvárosának fejlesztési terveit. A 11 órás csoport idegenvezetője Szemereyné Pataki Klaudia alpolgármester asszony volt.






A vidám csoport idegenvezetője a téma abszolút szakavatottjaként kalauzolta a városnéző járaton utazókat. A cikkben egy-két mondatban foglaljuk össze az elhangzottakat.

 

Az útvonal:

Városháza-Kiskőrút (Lechner Ödön utca-Katona József tér-Koháry István krt)-Rákóczi út (oda)-Rákóczi út (vissza)- Koháry István krt-Piaristák tere-Fráter György utca-Kápolna utca-Széchenyi tér-Szilády Károly utca-Petőfi Sándor utca-Dózsa György út (Régi uszoda)-Dózsa György út (vissza)-Petőfi Sándor utca-Deák Ferenc tér-Lechner Ödön utca (Városháza).

 

IDE KATTINTVA MEGTEKINTHETIK A KÉPGALÉRIÁT!

 

Városháza: fel kellene újítani, fel is lesz, de tudni kell, hogy milliárdokba kerül. Ennek nagyságrendjét érzékelteti, hogy csak a Zsolnay tetőre 1.5 milliárdos költségvetéssel számolnak. Próbálnak rá pályázati forrást szerezni: egy 22 milliárdos kormányhatározatban már szerepel ez a tétel is.

 

Színház: most fejeződik be a tetőfelújítás, valamint a főbejárati timpanon két szélén elhelyezkedő két szoborcsoport felújítása is. A teljes felújítást finanszírozza a Kecskeméti Katona József Színház és Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata.

 

Rákóczi út: befejeződött a felújítás, melyben részt vett a Kecskeméti Törvényszék is. Most végzik a Városi Mozi felújítását, melyben kulturális-turisztikai központ lesz. Átköltözik a kamara színház: a nézőtér, illetve a színpad vetítésekre is alkalmas lesz, és ide kerül a Leskowszky  Hangszergyűjtemény is.

 

Vasútkert: a Rákóczi út tengelyében itt épül meg a Intermodális csomópont, ami – modern változatban - Kada Elek álmának megvalósítása is. A Rákóczi útról gyalogosan sétálhatnak majd haza egy felüljárón a Hunyadivárosiak. Itt lesz a vasúti pályaudvar mellett a távolsági és a helyi buszjáratok pályaudvara. (Ez utóbbiról még később is szó esett). A városvezetés külön is kérte a tervezőket, hogy a vasúti pályaudvar várójában Kecskemét zenei múltja is képileg tükröződjön. A régi vasúti állomás múzeumi kiállítóhely lesz.  

 

Technika Háza: Kecskemét egyik neuralgikus pontja. Tudni kell, hogy nem a város, hanem két civil szervezet a tulajdonosa. Egyelőre ez az akadálya a felújításának, de ennek az akadálynak az elhárításán is dolgoznak.

 

Főtér: kezdődik a Technika Háza felőli felújítás. Erre már elnyerte a város a 700 milliós pályázati forrást. Ezzel befejeződik a főtér teljes rekonstrukciója. A felújításban szerepel többek között a Békás tó és környéke, valamint a Kéttemplom-köz is. Itt nem csak a burkolat, hanem a homlokzatok is megújulnak a jövő nyárig. A felújítás során tervezik, hogy a Békás tóhoz a gyerekeknek való játszóelemek is kerülnek.

 

Luther palota: vegyes tulajdonban van (városi és egyházi), de várható, hogy a bérlakás-fejlesztési program segítségével helyreállítják az épület homlokzatát.

 

Piarista templom: a végéhez közelednek a rekonstrukciós munkálatok. Hétfőn emelik vissza a helyére a felújított homlokzati szobrokat.

 

Kecskeméti Kerámia Stúdió: városi tulajdonba került, készül a felújítási terve. A Kápolna utcán viszont egy építészetileg rendkívül érdekes és izgalmas átalakításra kerül sor. A Kerámia Stúdió melletti kaput kinyitják, és a mögötte lévő régi épületen keresztül alakítják ki a gyalogos és kerékpáros közlekedés lehetőségét. Így megmarad a régi polgári épület külsejének eredeti állapota.

 

Széchenyi tér: a Rákóczi út végére tervezett Intermodális csomópont elkészítésével buszpályaudvar végállomás funkciója megszűnik. Buszmegálló – le és felszállási lehetőség - azonban marad majd a téren. A buszközlekedést hosszú centrális és sugaras útvonalakkal képzelik el. Melynek több kisebb, városrészi végpontja lesz.

 

Régi pártház: a lehetőségekhez képest „megszépül” rövidesen. Elnyert ugyanis egy energetikai felújítási pályázatot. Ennek keretében a nyílászárók és a külső homlokzat megújul.

 

Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ: szintén megkezdődik rövidesen a felújítása. Erre is megnyert ugyanis egy 600 milliós pályázatot a város. Ennek keretében ifjúsági központot alakítanak ki a földszinti részen. A beruházás a színpadtechnika felújítását is érinti majd. A végső cél, hogy 500-600 személy fogadására alkalmas, nemzetközi konferenciák megtartását is lehetővé tevő konferenciaközpont legyen az épületből.

 

Hosszú utcai óvoda: most fejeződött be a felújítása. Itt hangzott el, hogy összesen 615 új óvodai férőhelyet hozott létre – különböző óvodákban - Kecskeméten a városvezetés az elmúlt 8 évben. Így jelenleg 4.300 kisgyereket tudnak fogadni a város óvodái.

 

Rózsakert: idén tavasszal hozta létre Kecskemét új nevezetességét a katonatelepi Hegedűs Ágoston vezetésével egy civil kezdeményezés.

 

Régi uszoda: sikerült funkciót találni az épületnek. Elkészültek a tervei egy teljesen új szabadidős-sport centrumnak. A beruházás költségvetése 500 millió forint. Labdajátékokra lesz alkalmas az egykori úszómedence helye. Az építési engedély már meg van, a Mercedes Kosárlabda Akadémia pedig megszerezte a szükséges támogatásokat: rövidesen – 2015-ben - kezdődhet a felújítás.

 

Izsáki úti kórház: októberben átköltözik az új kórházba. Az Izsáki úti épületeket megvette a Magyar Nemzeti Bank. A felújítást követően itt valósul meg az a felsőfokú pénzügyi és közgazdasági képzés, mely lehetővé teszi a későbbiekben – várhatóan 3 éven belül – a Kecskeméti Főiskola Egyetemi akkreditációját.

 

Árpádvárosi lakótelep: a lakótelepek felújítása igen nagy kihívás a városvezetés számára. A panelprogram keretében szerencsére egyre több épület újulhat meg Kecskeméten.

 

Úthálózat: Kevesen gondolnák, hogy Kecskeméten összesen 1300 kilométernyi útszakasz van. Ebből 300 kilométeren van burkolat, és mintegy ezer kilométer – jórészt külterületi - földes vagy murvás útszakasz. Mivel egyre többen költöznek a városból külterületre, ezért egyre nagyobb a lakossági igény a külterületi utak burkolattal ellátására. Nem csak ez, hanem az utak fenntartása is jelentősen növeli a város költségeit.    

 

Végezetül néhány információ a városnéző utazáshoz használt retrobuszról:

Az 1964-ben készült Ikarusz 311-es a budapesti Németh László tulajdona, ő is újította fel. (Van még egy munkásszállító Csepelje, egy fehér színű Volgája, Trabantja és egy Nysa mentőautója is). Évek óta jár Kecskemétre a Múzeumok éjszakáján, ifjú Bozsó János kezdeményezésére.   


Utoljára frissítve: 2014-09-28 09:56:06

További híreink
A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
Demokratának lenni, azt jelenti, hogy megengedjük magunknak és másoknak is azt, hogy kérdései, sőt kételyei legyenek – Perintfalvi Rita FB-jegyzete.
2024-04-21 10:22:49, Hírek, Fókuszban Bővebben
Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
A Magyarországi Református Egyház tíz tagja feljelenti Balog Zoltán püspököt a zsinati bíróságon – tudta meg az RTL Híradó Vargha Anikó egykori kántortól.
2024-04-18 17:49:43, Hírek, Fókuszban Bővebben
Az üzleti infrastruktúra-fejlesztés alapja, a rendszerintegráció
Míg az elmúlt időszakban csupán drága, hosszadalmas middleware-ek általi fejlesztésekkel lehetett megoldani az integrációt, addig napjainkban elérhető egy biztonságosabb,...
2024-04-09 19:05:49, Hírek, Fókuszban Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
A használt laptopok piacán számos márkával találkozhatunk, de főleg a legnagyobbak jól bejáratott sorozatai tű...
Bővebben >>